måndag 1 mars 2010

Första praktikdagen!

Det blev en lugn start med rundtur på den otroligt vackra Operan! Vi har också fått hjälpa till med OperaKul - en grupp bestående av tre tjejer (en pianist, en sopran och en mezzosopran) som måndag till onsdag gör sin barnföreställning OperaKul två gånger om dagen. Den är ett litet teater/musikmedley med klassiska operastycken ur bland annat Carmen och Trollflöjten men med egenskriven svensk text.

Sopran Madeleine Barringer, mezzosopran Sara Silvmark, pianist Karin Haglund. Otroligt duktig gäng!


Så vi har ställt i ordning, delat ut skoskydd, visat vägen... Vår handledare Sophie är jättetrevlig! Jag är där med två praoelever från Uppsala, som går i 8:an på någon musikskola där. Det är ju lite åldersskillnad, men jag försöker få ut så mycket av tiden som möjligt. Jag ser fram emot imorgon då vi kanske ska få se en föreställning under lunchen, och sedan pågående balett "Onegin" senare på kvällen om vi kan lyckas få biljetter!

Sedan jag kom hem har jag legat och latat mig utan att få något vettigt gjort... Lite nötter och choklad till filmen "Paris, je t'aime" som jag lyckades ta mig samman och se. Kan verkligen rekommenderas! En underbar film med många små korta historier som behandlar kärlek på olika sätt. Många bra regissörer och skådespelare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar