lördag 21 november 2009

Guldmorgon

Idag vaknade jag till solsken och med en bra känsla i magen. Tyvärr har jag med facit i hand inte hunnit med att göra alla de saker jag hade tänkt mig, men så brukar det vara. Har idag för första gången på jag vet inte hur länge fått sova så länge jag vill. Upp, frukost, och sedan ut i solen på promenad runt Riemersholme, som jag har upptäckt inte är särskilt stort. 20 minuter tog det runt ön, och sedan gick jag en lite för lång promenad in mot Slussen... Nu är klockan bara 17.20 men mörkret utanför är kompakt!






Igår var jag, min syster och C och tittade på Killinggänet på Dramaten - något så absurt abstrakt har jag nog aldrig sett! Det känns dels som att de bara ville vara så konstiga som möjligt, driva med 'finkulturen' och se vilka slags recensioner och djupsinninga analyser de kunde locka fram hos teater-förstå-sig-påarna. Det var svensk humor med inslag av allvar, självtvivel och rop på hjälp och bekräftelse. Robert Gustavsson är oslagbar i sitt kroppsspråk och minspel. På det hela taget sevärt - men applåderna efteråt var väldigt riktade mot hela deras karriär, i alla fall från mitt håll. Men det är roligt och inspirerande att gå på teater, som alltid! På måndag väntar nästa besök, denna gång i Södertälje.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar