tisdag 17 november 2009

Teaterkväll

Igårkväll fick vi på SOT återigen åtnjuta förmånen att gå på teaterföreställning, eller snarare musikteaterföreställning, denna gång "Den tappre soldaten Svejks Äventyr i terrorkrigens tidevarv" på Teater Trbíbunalen. Det var fantastiskt roligt och både välskrivet och välspelat. Plötsligt insåg jag varifrån den fantastiska filmen "Forrest Gump" fått sin inspiration.

S utanför Tribunalen


Vilket jobb ensemblen gjorde och vilken snygg scen. Svejk själv spelades av en gammal SOTare, nämligen Erik Stern. Vi fick träffa honom, och manusförfattaren Jan Käll efteråt för att ställa frågor, och det var givande. Gjorde mig bland annat nyfiken på Göteborgs scenskola och gav mig hopp inför framtiden! Vilket jobb! Tusen tack för en rolig föreställning!





 Tyvärr hade jag även saker på huvudet som gjorde det småsvårt att helt och fullt koncentrera mig... Men jag får skylla mig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar