måndag 7 december 2009

Flytt av syster!

Lördag! Hjälpte min kära syster med hennes flytt från A till B, och det var inte det lättaste!
Turligt nog fick vi hjälp av E under hela flytten! Stort TACK!



Ner med lådor, hämta flyttbil, ut med lådor, ner med säng, iväg med säng, avlastning här och där... Vi skulle följa en 25-punkts vägbeskrivning från Eniro som visade rakt ut  Tjotaheiti, och många skratt, tvivelaktiga svängar och risk för krock ett antal gånger, kom vi till slut rätt.

                                                On the road.

                                              Bilen lämnades in med två minuters marginal!


Efter en matpaus på FoodCourt i Sumpan (och en thailändsk wook som tvingade mig till tårar men som gav mig en utmärkt McFlurry-ursäkt) lämnade E oss, och jag och min syster var lämnade åt vårt öde - flyttstädningen.

                                                    Välförtjänt matpaus.


Gulp. Inhandling av diverse städattiraljer. Sju långa timmar (ett igenfryst frysfack och en omöjlig ugn) senare var allt skinande rent och vi lämnade utmattade lägenheten överfyllda av kassar och sopsäckar som skulle med hem...

                                                                     Fryst frysfack.

Träningsvärk dagen efter. Men vi klarade det!

1 kommentar: