fredag 29 januari 2010

Duettveckor!

I onsdags fick vi veta med vem och med vilken låt vi ska jobba de närmsta veckorna med - jag ska sjunga "When you believe" från Prince of Egypt med Katarina! En sån förvåning, lättnad och glädje! Det ska blir roligt att sjunga den, och en verklig utmaning.






Annars har allt rullat på som vanligt; Shakespeareövning, lite musikteori, musikcaféplanering... Jag har satt igång lite med träningen efter förkylningen, och det känns bra.

Har för övrigt äntligen ordnat praktik! Det gick lätt och smidigt via ett telefonsamtal - jag kommer under vecka 9 att befinna mig på den Kungliga Operan här i Stockholm!

Jag har också velat fram och tillbaka mellan låtval inför måndag...
Tror nog att det blir såhär: upptempolåt blir "Take Me or Leave Me" från Rent.



Ballad blir jazzklassikern: "Moon is Harsh Mistress". Min favorit är med norska Radka Toneff:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar