onsdag 13 januari 2010

Tysk techno och vita träd

Igår var jag på FriskisPass med en otroligt rolig man med gulblonderat hår och halvt genomskinliga cykelsolglasögon med orange glas, som bröt på tyska/tjeckiska/ungerska eller något liknande och hade en tajt heloverall. Han var otroligt pepp och tog oss igenom på en resa genom ganska osannolik musik (tysk techno - blipblopbop - svennebanan - opera). Det var en upplevelse!

Idag har vi haft fortsatta repetitioner inför konserten i Botkyrka folkhögskola som ska äga rum halv 11 på måndag. Det har gått bra - jag har tagit över ena halvan av "solot" i "Ingenmansland" så det är textrep som gäller i helgen. Men det är så mycket som man vill hinna med! Stockholms Improvisationsteater ska ha öppet hus på lördagen, Dalí-utställningen på Moderna Muséet tar slut på söndag, och dessutom är det SoT-jubiléum på fredag. Ki balans söndag kväll, och träffa inte mindre än sex kompisar om jag lyckas klämma in alla... Puh.

Efter skolan idag var det meningen att jag skulle träffa en kompis för fika, men stackars J fick vänta eftersom jag, då jag äntligen hade kommit till t-centralen, kom på att jag (igen!) hade glömt mobilen på laddning i skolan! SUCK! S var så söt och gjorde mig sällskap tillbaka...

Det är kallt ute men otroligt vackert, när trädens nakna grenar täcks av snö...


Såhär ser det ut när jag går utanför dörren på mornarna...


Vackra snötäckta grenar


Min skola


S och M påväg från Hemköp mot lunchätande!


S följde med mig på vändan tillbaka till skolan där jag hade glömt min mobil. Och laddare. Igen.




På t-banan

(som synes fick jag dagen då jag skulle åka tillbaka till Sthlm, tillbaka min kamera från en okänd välgörare (?) ! Det hela var mycket märkligt - ett vanligt grönt postkuvert med avsändaren: "Jultomten :P". Fortfarande ett mysterium. Någon som har hittat den, eller någon som blev blödig och lämnade tillbaka den? Får jag någonsin veta?)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar