måndag 18 januari 2010

Wollmars, Dalí och måndagsgig i Botkyrka!

Idag rivstartade veckan med ett gig ute på Botkyrka Folkhögskola. Vi körde delvis nya nummer men också delar av det gamla musikteaterblocket - en repertoar som var rolig och uppskattad! Jag kände mig peppad av flera anledningar; festen i fredags, sömn och inte minst inspiration från gårdagens Dalíutställning som var HELT FANTASTISK och som gav mig mycket. Jag gick dit själv i brist på intresse från andra, och det var nog lika bra för jag tillbringade tre timmar där (!) och hade gärna stannat längre, ja sovit över, om det inte vore för att annat stod på agendan (ki balans och därefter systertid i Bagarmossen) så jag fick bege mig vid fyratiden. Då var det om möjligt ännu mer folk än då jag kom kl 13! Kön ringlade lång och det var inte lätt att komma fram till konstverken.  Nedan följer lite bilder tagna under dagen och på ett Stockholm i skymningen...

Planerar att mer ingående återgå till Dalí i ett kommande inlägg!


Frukost!



Från filmvisningen.


Målningen "Wilhelm Tells gåta" (1933) som för min del inledde utställningen.



Påväg hem.








Reklampelare.


Skridskoåkning i Kungsträdgården.


I lördags utnyttajde jag öppet hus på SATS och provade på ett mycket givande pass BodyPump - men min ekonomi förhindrar medlemsskap just nu, Friskis&Svettis duger! På eftermiddagen hann jag inte iväg till Stockholms Improvisationsteater, som även de hade öppet hus, och jag hade isåfall fått gå själv... Så jag tog det lugnt hemma ett tag innan jag gav mig av för att möta upp P och C på Wollmars för att tjattra lite över ett glas vin! Härligt att se dem igen och att jag ska få träffa dem i helgen igen.





<3 x 2 !


För övrigt har jag varit liiite effektiv faktiskt; ringt om praktik, skickat mejl, handlat och släpat hem mat, tvättat och hängt tvätt, dammsugit, bytt lakan tränat ett corepass på Friskis och för första gången suttit barnvakt åt 2-årige ursöte lille Oliver som bor med sin mamma och pappa här på Reimersholme. På torsdag blir nästa uppdrag - ser fram emot det!

Det enda jag inte gjort är att ha pluggat musikteori (ajaj) och fixat matlåda... Men anser mig ändå har jobbat bra! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar