söndag 7 februari 2010

Slut på ett äventyr

Igår ringde klockan alldeles för tidigt kl 06.30, och en och en halv timme senare bar det av till audition i SVT:s kommande höstunderhållning och musikalsatsning "Jakten på Julia". Totalt 200 hade fått göra audition. Igår lördag sågades 130 direkt, 50 stycken fick ja, 20 stycken, däribland jag, hamnade i en kanske-grupp som fick sjunga igen i grupper om fem. Jag gick tyärr inte vidare, men det var ändå roligt att lära känna lite nya människor och se hur det faktiskt går till vid inspelningen av sådana här TV-program. Så lärorikt! Och kanske lika bra, det hade förmodligen krockat med allt skolarbete och slutproduktion och så som kommer i höst.









På kvällen mötte jag upp P och C och gick och såg "Hamlet" på Stadsteatern. Jättekul att äntligen få se en riktig teateruppsättning av dramat jag har läst delar av, läst om och faktiskt arbetar med nu under våra Shakespeare-veckor i skolan. Gustaf Skarsgård gjorde en fantastiskt imponerande tolkning av den unge danske prinsen, och tiden bara flög iväg!

Efteråt mötte vi upp några kompisar till C på Bauer, innan vi hoppade vidare i Sthlmsnatten. Det blev en någorlunda tidig kväll för mig dock, var så otroligt trött efter den intensiva veckan och de korta nätterna.

Idag söndag har jag fått sova, ätit liiite för mycket till frukost (så nu mår jag lite illa) och ska ta en lugn söndag inför kommande fullproppade vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar