onsdag 30 juni 2010

Fitting + Stjärnsmäll med Parkteatern

Idag efter jobbet sprang jag iväg för fittingen inför lördagens visning som verkligen kommer att ta hela dagen, samling 7.30 på morgonen för transport och sen går bussen hem kl 23... Kvällen innan har jag stängning, dagen efter öppning. Det blir en lång helg.

Efter fittingen var jag så lagom varm men tog mig med andan i halsen till Rålambshovsparken och kvällens föreställning med Parkteatern; "Stjärnsmäll", en revy som hade sin sista föreställning ikväll! Så jag är glad att jag beslöt mig för att möta upp F och sitta där bredvid henne på filten i kvällsluften bland allt folk på den stora amfiteatern! Så härligt det är med parker, grönska och sol.









Efter det följde vid pulsen av trummor till en solbelyst gräsplätt där några killar underhöll parkbesökarna med underbart trumbeat. Trummor är så fantastiskt - det känns i hjärtat och kroppen, och trummisarna livs- och spelglädje gick inte att missa. Det var många som inte kunde låta bli att spontandansa till rytmen!







Lägg märke till de matchande kjolarna (och dansande fötterna!)





 Vi stod kvar till ljudet av trummor och sommar och pratade med några bekanta ansikten, innan kylan och knotten och klockan sa till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar