lördag 23 oktober 2010

Diktuppläsning på Operan.

Gårdagskvällens diktuppläsning på Operan, i pausen till premiären av operaföreställningen Andrea Chénier, gick i 1700-talets anda. Tre unga poeter hade av en jury korats till vinnare i dikttävlingen som Unga på Operan hade utlyst i samband med föreställningen. Tre olika, jättefina dikter föll valet på! Jag fick äran att läsa den ena och var först ut, med dikten "Världsundergång" av Julia Thormann. Dikterna finns publicerade hos Unga på Operans blogg.





Min meduppläsare Adam blir sminkad.

 Söta Jakoba som också läste, och Sara som var världens bästa medhjälp!


Blekansikte.

Sista påpluggandet.

Et voilà - i logen innan showtime!

Det var kul och gick väldigt bra (trots min envisa förkylning som gav mig huvudvärk) - många positiva omdömen efteråt och det är alltid kul! Sedan var det raka vägen hem för min del, eftersom klockan (trodde JAG) skulle ringa 05.50 dagen efter inför lördagens visning... Bilder och rapport om dramat därifrån kommer inom kort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar