måndag 25 oktober 2010

Måndagar alltså...

Idag har varit en, av någon anledning, motig dag men den är påväg att sluta väldigt bra. Middagen stundar, i sällskap av tända ljus och TV i bakgrunden.

Dagen har sett ut som följer:
Rep i skolan, första gången med allihopa med den studioinspelade musiken och efter våra manuskorrigeringar. Vi varken sjöng eller värmde upp, så att jag inte kom i närheten av höga C är förlåtet känner jag.

På eftermiddagen kom jag så småningom hem med en konstig känsla i kroppen, så som man kan ha ibland... Så en kort löprunda senare (eller nåja, på grund av ett lättare navigeringsfel blev den lite annorlunda än jag tänkt mig. Ni som känner mig är väl knappast förvånade. "ALLTID ta med gps:en" ljöd i mitt huvud de där förvirrade metrarna) var humöret höjt igen och jag fick ett och annat gjort! Tvätt, disk...

Och vad sägs som höstens sista äppelskörd: 33 härliga guldklimpar! Nu ska här frossas. Funderar på kanderade kaneläpplen i ugn med yoghurt till. Men ack vad mycket roligare det är att dela härligheter med andra. Äppelkaka, någon?

Jag fick med mig 21 stycken i en av skördeomgångarna - utan påsar! A woman of many talents med andra ord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar