lördag 23 oktober 2010

Visning för Wella.

Gick idag Wellas stora höstvisning på Clarion Hotel i Stockholm - pådraget var enormt med genomtänkta teman, enorma håruppsättningar och makeup som inkluderade allt från paljetter, spegelglas och snirklande träpinnar och fjädrar... Calltime var klockan 7 på morgonen och trots obefintlig sömn under natten stod klockan på 05.50 - problemet var att batteriet dog under natten och när jag vaknade, vaknade med mig paniken i bröstet då jag såg att det var misstänkt, för att inte säga omöjligt, ljust ute för att vara klockan sex på morgonen. Panik och en taxiresa senare var jag dock på plats. Som tur var var tidsmarginalerna stora under dagen så allt gick vägen - men det gör jag inte om!







Larven.


Fjäril.




Mycket smink. Och lite löshår...


Söta Emma.



Visningen var ungefär en halvitmme lång och fungerade som inspiration för över 400 frisörer från hela Sverige - ett väldigt trevligt team med hårstylister, makeupartister och stylister jobbade med oss 28 modeller detta 15-timmarsarbetspass, med lyckad utgång!



Vi var indelade i grupper med olika teman: aska-eld, larv-puppa-fjäril, ägg-fågel, rot-träd, frö-blomma och så vidare. Scenen var uppbyggd med en catwalk, ett podium längst fram som liknade en tropisk tårta med blommor, fjärilar och kvistar och ute i lokalen ytterligare tre podium. Alla grupper hade olika koreografier och musik samt video som spelades i bakgrunden. Resultatet blev förhoppningsvis bra! Visningsansvariga T blev nästan rörd till tårar under vår sektion, och det är väl ett positivt omdöme?



Nu är lagren av smink av (jag skojar inte, säkert fem lager tjockt smink!) och jag ska hoppa in i duschen för att tömma ett antal balsamflaskor i håret... Hur kommer det sig att jag alltid är den som råkar ut för mest tupering och spray? 

Dagen avslutas med en kopp varm choklad. Imorgon blir en härlig, ledig söndag!

1 kommentar:

  1. Vart kan man se Bilderna som fotografen tog! Det vill jag veta :)

    -A

    SvaraRadera