onsdag 22 december 2010

Grattis kära Far!

Gammal bild från förra vintern - far och barn! Senaste tillskottet saknas dock, men fick vara med lite längre ner.

Igår firade vi min älskade far som blir 48 - stort grattis! Det blev presenter, glögg,  pepparkakor och specialgjord pistagedipp följt utav en korv- och böngryta med ajvar och till efterrätt saffranscheesecake på pepparkaksbotten, dekorerad med florsocker och björnbär. Kom i efterhand på att cheesecaken nog skulle ha serverats kall... 




Under dagen hade jag hunnit en kort sväng till Lund där jag hämtade bror min och inhandlade bröd från Stenugnsbageriet och en vällagrad Gruyère från Bengtssons ost till kvällens middag.

Jag och bror min samarbetade bra i köket - han lydde min minsta vink och stod för barnmaten, dukning och disk.

Grattis igen - du är Världens Bästa Pappa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar