torsdag 23 december 2010

Lillejulafton.


Dagen har gått åt småförberedelser inför julafton: inhandling av mat, nejlikeapelsiner, klappinslagning...
Självklart har jag också hunnit med lyxig frukost, glögg, lussebulle och en maffig räkmacka. Snön har yrt hela dagen men det är ganska okej när man inte måste gå ut. Dessutom har jag varit ganska klubbad de senaste dagarna på grund av en jobbig infektion som har gjort mig supertrött. Nu känner jag mig lite bättre! 

Imorgon ska jag trotsa vädrets majter och släpa med mig brorsan ut för att hitta en gran. Och vi har ju ungefär en miljon att välja mellan här ute i skogen, så det ska väl inte vara några problem!

Ljusen är tända, julmusik på, och kvällsmål väntar. Imorgon ska jag krama om min fina bror som är duktig och jobbar morgonpasset - sen ska här firas jul!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar