onsdag 8 december 2010

Nerver.

Idag började fint med sovmorgon och sedan riktig långbrunch medan jag fixade och donade lite småuppgifter som väntade på mig. Tiden rann iväg och mot slutet av dagen hade jag triggat nerverna på högspänn, av någon anledning. Kan vara tidig separationsångest? Snart lämnar jag ju storstaden för jul i söder.

Gav mig till slut och efter många om och men iväg till K där jag fick lite te och prat. Vi gjorde också ett tappert försök att titta på Les Choristes, en fransk film som jag har hyrt på biblioteket och som jag har velat se ända sedan jag blev kär i den för några år sedan då jag såg den på bio med franska.
Tyvärr var filmen så repig så att vi fick ge upp efter ett tag.

Den här filmen önskar jag mig i julklapp!


Fick också för första gången i mitt liv smaka Wasas Julknäcke - himla gott och lätt beroendeframkallande. Påminde lite om suget man kände efter en skiva "Frukost" med smör som man var beroende av när man var mindre...  Julknäcket ska tydligen vara riktigt super med julskinka och senap, och det tvivlar jag inte en sekund på.


Dock tänkte jag slå på stort i år och baka eget vörtbröd framåt jul - få saker kan slå vört, med senap, skinka och juligt te! Någon som har något recept att föreslå?

Nu försöker jag lugna ner hjärtslagen med lite lugn julmusik av världens bästa The Real Group. Deras julskiva "En Riktig Jul" kan vara den bästa som någonsin gjorts.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar