lördag 14 augusti 2010

En Perfekt Dag.

Dagen D är egentligen två stycken, och inleddes i torsdags kväll med hemliga planer från C's sida vilka visade sig innebära sushi- och kinamatsbuffé på en restaurang vid Östermalmstorgs saluhall, och vidare ett glas vin på Snaps på Medis. En kväll som slutade med att vi kring 5 på morgonen tvingade oss själva att sluta prata och säga godnatt.




Några timmars sömn senare vaknade vi bägge två lite för tidigt, men i helt okej form. Det var tur för denna (i mitt fall lediga) fredag fortsatte med promenad på Djurgården i värmen, för att sedan landa på ett nyupptäckt smultronställe - ett utsökt chocolaterie som både jag och C planerar att bli stammisar på. Riktiga råvaror, stor kunskap hos personal och inspirerande inredning gjorde att vi båda två, där vi satt med två stora koppar varm choklad, kände att vi fick den dosen vardagslyx vi båda behövde.















Klockan tre var jag dock tvungen att infinna mig på fitting inför måndagens visning på FashionWeek, men det gick ganska snabbt och sedan tog vi en sväng på Sturegallerian innan vi kände oss lite vimmelkantiga. Ett äpple i farten och sedan tog vi oss till Söder för att möta upp C's syster och systers sambo, för promenad längs pittoreska Monteliusvägen innan vi landade på en helt fantastisk tapasrestaurang! Kvällen avslutades med utsikt över vattnet och prat om framtiden.













Två dagar att minnas.

PS!!! Jag fick dessutom ett otroligt spännande besked under eftermiddagen som gjorde att jag trippade fram lite extra högt över marken. Och imorse innan jag for till jobbet fick jag ytterligare ett. Livet rullar fram som på räls just nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar