tisdag 17 augusti 2010

@ Fashion Week - 12 timmar i klackar


Vaknade av mig själv efter sisådär 5 timmars sömn, men har varit märkligt pigg under hela dagen (förutom tiden innan lunch - då var tanken på mat det enda som höll mig vaken!) 


Dagens visning för min del var Nina Jarebrink, en fantastiskt trevlig och duktig designer som visade sin otroligt snygga kollektion för inbjudna i Berns vackra lokaler. Koreografin var enkel och man kunde helt fokusera på känslan och uttrycket i ansiktet. Jag bar ett svart axelbandslöst fodral i bomull till höga kilklackar i svart, vitt och guld, och till det ett tungt halsband i svart och guld. Andra looken var ett par vita shorts i siden, med tillhörande skjorta i siden som var hälften marinblå, hälften vit, samma skor. Otroligt snyggt! Jag älskar skorna och skulle helst vilja ha dem i mocka. 

Håret var strandrufsigt (jag fick extensions för första gången någonsin, härligt med tjockt, långt hår men inte lika härligt när de skulle dras av: olja i håret och slit och långt efterarbete när jag äntligen kom hem och kunde ställa mig i dushen... Mitt stackars hår.) och sminket var otroligt lätt, helt naturellt.

Många härliga tjejer och killar on set, och dagen kändes inte så farligt lång ändå.

Adrenalin under visningen! Och tydligen satt bland andra, följande på front row:
Elin Kling, Vouge Italia, Norska Elle, Veckorevyn, Chic, Frida Fahrman, Karolina Skande, Adam Tensta m.fl. Kul!








Makeup-teamet fick sitta front-row på genrepet.

Touch up.

Au naturel.

Skorna!












Tre modeller posar for Facehunter backstage.


I goodiebagen rymdes produkter från Toni&Guy. Med hem följde också en klänning från Nina Jarebrink! Bild kommer snart, kanske ska dressen invigas imorgon kväll?

Extensions off!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar