lördag 22 maj 2010

Hard work work

Idag sov jag till halv tio innan jag tog mig upp och ut i sommarvärmen. En promenad runt ön och sedan en stor frukost (lite för stor: magont resten av dagen!) Sedan gav jag mig av till första dagen på jobbet på Ben&Jerrys. Det gick bra, mycket folk så klart, många turister. Nu i början är det inte så spännande - byta glassar, strutar, städning, lära sig var allt är och hur deras olika system funkar... Det är mestadels tjejer som jobbar där men de verkar trevliga. Kom och köp en glass! Det finns massor av sorter och de är alla fantastiska!


                                                                            Påväg






Gamla stan:




















Jobb!




Hemåt.


Vackert och väldoftande.




Middag! Pastakycklingsallad med pesto och feta.


Dagen avslutades med promenad hem, och pastasallad med kyckling och fetaost. Gott! Nu sitter jag och överväger efterrätt medan jag tar igen lite förlorad internettid. Imorgon är det jobb som gäller igen, klockan 13 och framåt. Bon Chance!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar