lördag 22 maj 2010

Invigning av Fotografiska Muséet!

Jobbade i torsdags på invigningen av Fotografiska Muséet som är beläget inte långt från Slussen på Söder. Det var fantastiskt fint, och det jag såg av utställningarna verkade helt otroligt. Gå dit säger jag bara! Det ska jag göra. Flera gånger. Just nu utställningar av Vee Speers, Lennart Nilsson, Annie Leibowitz...

Min uppgift under kvällen var att agera liveinstallation, med 60-talsinspirerad outfit. Jag stod på ett podium (i smärtsamt höga klackar) och hälsade besökarna välkomna (ca 2000 pers hade osat för kvällen!) och fick se många kända kultur- medie- politik- och modeprofiler... Bloggare, programledare, författare, artister, modeller, skådespelare och ett myller av fotografer. Både Lennart Nilsson och Annie Leibowitz var där, kvällen till ära!


                                                         Utanför Fotografiska:



Backstage: Modellerna görs iordning i 60-talsanda (hår,smink&kläder!)














































1 kommentar: