söndag 7 november 2010

Gallerier och Skogskyrkogården.

Min lördag blev lång och spenderades genom Gamla Stan och senare på Söder, där jag råkade ramla in på minst tre vernissager när jag gick ner längs med Hornsgatan mot mitt mål: mysiga Café Macchiato där jag senare intog lunch med bulgur, parma, mozzarella och soltorkade tomater!


Slottet.



Mysigt bageri i Gamla Stan!

Galleri Kontrast.

 En bokbänk! Slå dig ner och läs. Ett sällsynt exempel på människors förtroende för andra, okända.



Café Macchiato.


Så många gallerier! Hittade ett par tavlor som tilltalade mig. Synd bara att man inte har 10000 på fickan.

På eftermiddagen mötte jag upp C, vi åkte hem och drack te och åt naturgodis innan vi gick till Skogskyrkogården (allhelgonakvällen). Det var fantastiskt vackert med hundratusentals ljus och massor av människor. Rörda stod vi tysta en lång stund och bara stod. Det finns något större än en själv och det var bra att bara få pausa från sin egen lilla trånga värld och uppleva och se lite större värden i livet.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar