tisdag 30 november 2010

Vintermys i Uppsala.

Förra helgen tillbringades hos söta S i Uppsala, och det var julstämning så det sprakade om det! Inför första advent hade de pyntat sin fina lägenhet till tänderna, och under helgen blev det promenad på julmarknader, glögg, pepparkakor, god mat, julmusik och första advent gick vi på adventsmässa i Domkyrkan som var så vacker!

Iskall glittrande snö, "Allt ljus på Uppsala", té och goda mackor var annat som fick fylla lördagen.


                   Jag köpte en ring av världens snällaste försäljare. Hans fru var från Chile och därifrån köpte de smycken som de sålde i en liten mysig butik ingömd i en sten- och tegelbyggnad... Eftersom jag velade så länge fick både jag och Sofie rabatt när vi väl lyckades bestämma oss!




 Glöggen skopas upp...



Adventsmässa i Domkyrkan.

Hittade en önskemugg på Indiska... Den här vill jag dricka chaité i!

På kvällen sjöng S i en kör i missionskyrkan så då blev det ännu mer musik och kloka ord. Jag tycker så mycket som psalmerna, särskilt de som sjungs till advent och i juletider. 


Söndag kväll tog jag tåget tillbaka till Stockholm och landade efter kvällsmat, tungt på huvudkudden. Men det var otroligt skönt att få pausa lite från Stockholm och uppleva min födelsestad för första gången!

Dessutom fick jag en sådan härlig överdos julstämning, mys och pynt att det kändes som att julafton är om en liten vecka eller så. Och det är inte ens december än...

Tack för en fin helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar