tisdag 9 november 2010

Snö och bedragare!


Idag har jag varit i skolan hela dagen  - klassmöte och sedan mitterminsredovisning där vi inför resten av projektledarna och handledarna visade ett av musiknumren ur föreställningen samt berättade lite om vår arbetsprocess. Det gick bra och det var roligt att träffa alla härliga tjejer efter helgens uppehåll!

Såhär såg det ut under en av teaterövningarna som M hade i sin redovisning. "Liftaren".

Kommer hem och bläddrar igenom posten på golvet - varav ett av kuverten är från min bank. Inuti ligger ett papper som avslöjar att någon okänd ICKE-välgörare har luskat fram mitt kortnummer och att jag alltså kan vara utsatt för en BEDRAGARE! En utredning pågår just nu, men kortet är spärrat och ett nytt påväg. Herregud alltså. "Det händer inte mig" tänker man alltid. Som tur är upptäcktes det i tid, och inga pengar verkar ha hunnit på villovägar!

Det blev alltså som väderleksrapporterna förutspått: snöyra och vinterkaos. Måttligt i alla fall. Jag sitter nu och trycker de sista minutrarna innan jag ska försöka kämpa mig genom snöstormen för att ta mig härifrån igen till veckans första (och för min del enda) capoeiraträning. Tröstar mig med att jag förhoppningsvis blir varm där i alla fall! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar