onsdag 10 november 2010

Hemmafixarmåbradag.

Idag har jag gjort -- ingenting! Förutom morgonens kostymprov hos SVT Drama vill säga. Kul och överraskande!

Fikarummet.


Diplom för diverse välgjorda program täckte väggarna.




Handlade på vägen hem, städade och plockade lite...

Lunch blev krämig, karibisk soppa med smak av kokos. Fräste vitlök, purjolök, ingefära och blomkål, på med Keldasoppa, i med lite körsbärstomater toppat med paprika! Till det nån sorts ostsallad och en kopp te. Idag har jag frusit i min kalla lägenhet så det är flera lager kläder och varm mat som gäller!

K kom förbi efter lunch och vi pratade, drack kaffe, åt choklad och tittade på Ung&Bortskämd (HERREGUD alltså...Se det!). Har annars fixat och donat med lite hemmagrejer. Skönt med en sån här dag - är ganska trött. Och det har varit väldigt skönt med ett man-måste-inte-gå-ut-väder. Så det har jag inte gjort.

Nu har jag ätit middag och njuter av naturgodis och varm choklad och ytterligare streamad kvalitetsTV. Jag ska snart titta på "Bonde söker fru"  (ack så mysigt program). Men det blir tidig kväll ikväll så att jag kan ta igen det jag missade i natt i sömntimmar. Imorgon blir en lång men rolig dag - workshop, repetitioner, visningsförberedelse och teaterföreställning på kvällen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar